Söndagens gudstjänst

I Solbackakyrkan firas gudstjänst på söndagar kl 10, med några få undantag. Det är ofta extra musikinslag i Solbackakyrkans gudstjänster förutom församlingssången, och många ideella är engagerade bland annat i mötesledning, musicerande samt i det praktiska kring gudstjänsten.

För närvarande har Solbackakyrkan ingen anställd präst. Predikar gör ideella eller tillresta präster och talare. Ibland håller präster från Holmsunds församling i gudstjänsterna, framförallt i samband med familjegudstjänster.

För barnen finns det lite pysselmaterial inne i kyrkan under gudstjänsten, samt möjlighet att leka i vårt lekrum.

Välkommen till gudstjänst!

Views Navigation

Event Views Navigation

Today

Mässa

Solbackakyrkan Solbackavägen 3, Holmsund, Sverige

Präst: Anton Sjöström. Mötesledare: Tor Lindberg. Kantor: Lars Olov Sjöström. Pingstdagen. "Den heliga Anden".

Solbackakyrkan Solbackavägen 3, Holmsund, Sverige

Präst: Leif Holm. Mötesledare: Roland Viklund. Heliga trefaldighets dag. "Gud, Fader, Son & Ande".

Mässa

Solbackakyrkan Solbackavägen 3, Holmsund, Sverige

Präst: Rune Persson. Mötesledare: Anne Sjöström. 2:a söndagen efter trefaldighet. "Kallelsen till Guds rike".

Solbackakyrkan Solbackavägen 3, Holmsund, Sverige

Predikan: Susanne Landström. Mötesledare: Håkan Jonsson. 3:e söndagen efter trefaldighet. "Förlorad och återfunnen".