Solbackakyrkan

Today

Mässa

Solbackakyrkan Solbackavägen 3, Holmsund, Sverige

Präst: Anton Sjöström. 4:e söndagen i påsktiden. "Vägen till livet".

Körövning inför Valborg

Solbackakyrkan Solbackavägen 3, Holmsund, Sverige

På Valborgsmässoafton blir det traditionsenligt firande på Solbackakyrkan. Vill du vara med och sjunga vårsångerna? Välkommen med! Vi sjunger de vanliga vårsångerna: Längtan till landet (“Vintern ra...”), Glad såsom fågeln och Vårvindar friska.

Gudstjänst

Solbackakyrkan Solbackavägen 3, Holmsund, Sverige

Predikan: Joel Persson. Mötesledare: Håkan Jonsson Musiker: Lars Olov Sjöström. 5:e söndagen i påsktiden. "Att växa i tro".

Valborgsmässofirande

Solbackakyrkan Solbackavägen 3, Holmsund, Sverige

Brasa, vårtal, vuxen- och barnkör, fiskdamm, hoppborg, " tipsrunda, lotterier, korv & fika . Vi samlar in pengar till Power Up Ukraine som genom elverk förser bostäder, sjukhus och skolor med el. 18.30 Vi öppnar. 19.00 Tal och körer. ca 19.45 Brasan tänds. Varmt välkommen!

Drop in-bön

Solbackakyrkan Solbackavägen 3, Holmsund, Sverige

Bön förändrar! Mellan kl 9-11 håller vi kyrksalen öppen för dig som vill stanna upp en stund i bön för dig själv eller andra. Var med och bär verksamheten på Solbacka, be för vårt land, vårt samhälle, nära och kära (och för andra också). Kom när du vill, slå dig ner en stund. Vid 10-tiden…

Musik på Solbacka. Al Dente

Solbackakyrkan Solbackavägen 3, Holmsund, Sverige

Vårprogram med Erik Wäcklén och kören Al Dente från Grisbackakyrkan. Andakt: Donald Duveskog.

Gudstjänst

Solbackakyrkan Solbackavägen 3, Holmsund, Sverige

Predikan: Marie Granholm. Mötesledare: Monika Andersson Söndagen före pingst. "Hjälparen kommer".

Kyrkmiddag

Solbackakyrkan Solbackavägen 3, Holmsund, Sverige

Välkommen att lämna köksbestyren hemma och äta tacos med oss! Drop in mellan 17 och 17.30 Kvällen avslutas ca kl 18 med en enkel andakt. 50:-/vuxen, 25:-/barn, familjepris 150:- Anmälan senast tisdag 14/5 via www.solbackakyrkan.se/kyrkmiddag/

Mässa

Solbackakyrkan Solbackavägen 3, Holmsund, Sverige

Präst: Anton Sjöström. Mötesledare: Tor Lindberg. Pingstdagen. "Den heliga Anden".