Solbackakyrkan

Today

Körövning inför Valborg

Solbackakyrkan Solbackavägen 3, Holmsund, Sverige

På Valborgsmässoafton blir det traditionsenligt firande på Solbackakyrkan. Vill du vara med och sjunga vårsångerna? Välkommen med! Vi sjunger de vanliga vårsångerna: Längtan till landet (“Vintern ra...”), Glad såsom fågeln och Vårvindar friska.

Mässa

Solbackakyrkan Solbackavägen 3, Holmsund, Sverige

Präst: Anton Sjöström. 4:e söndagen i påsktiden. "Vägen till livet".

Bön

Solbackakyrkan Solbackavägen 3, Holmsund, Sverige

Bön och förmiddagsfika! Välkommen!

Kyrkmiddag

Solbackakyrkan Solbackavägen 3, Holmsund, Sverige

Välkommen att lämna köksbestyren hemma och äta tacos med oss! Drop in mellan 17 och 17.30 Kvällen avslutas ca kl 18 med en enkel andakt. 50:-/vuxen, 25:-/barn, familjepris 150:- Anmälan senast tisdag 13/2 via www.solbackakyrkan.se/kyrkmiddag/

Gudstjänst

Solbackakyrkan Solbackavägen 3, Holmsund, Sverige

Predikan: Bertil Johansson. Sång av Ersmarkskören. 3:e söndagen i påsktiden. "Den gode Herden".

Musik på Solbacka. VEMOD och andra paradoxer.

Solbackakyrkan Solbackavägen 3, Holmsund, Sverige

Ida & Oscar Richardsson är tillsammans duon "VEMOD och andra paradoxer". De spelar mest egenskrivet material, men även en del som andra skrivit. Temat för kvällen är "Pilgrim".

Drop in-bön

Solbackakyrkan Solbackavägen 3, Holmsund, Sverige

Bön förändrar! Mellan kl 9-11 håller vi kyrksalen öppen för dig som vill stanna upp en stund i bön för dig själv eller andra. Var med och bär verksamheten på Solbacka, be för vårt land, vårt samhälle, nära och kära (och för andra också). Kom när du vill, slå dig ner en stund. Vid 10-tiden…

Långfredagsgudstjänst

Solbackakyrkan Solbackavägen 3, Holmsund, Sverige

Predikan: Lars Olov Sjöström. Mötesledning: Anne Sjöström. Långfredagen. "Korset".

Passionsandakt

Johnny Edorsson

Gudstjänst

Solbackakyrkan Solbackavägen 3, Holmsund, Sverige

Predikan: Donald Duveskog. Musik: Lotta Wastring. Palmsöndagen. "Vägen till korset".