Söndagens gudstjänst

I Solbackakyrkan firas gudstjänst på söndagar kl 10, med några få undantag. Det är ofta extra musikinslag i Solbackakyrkans gudstjänster förutom församlingssången, och många ideella är engagerade bland annat i mötesledning, musicerande samt i det praktiska kring gudstjänsten.

För närvarande har Solbackakyrkan ingen anställd präst. Predikar gör ideella eller tillresta präster och talare. Ibland håller präster från Holmsunds församling i gudstjänsterna, framförallt i samband med familjegudstjänster.

För barnen finns det lite pysselmaterial inne i kyrkan under gudstjänsten, samt möjlighet att leka i vårt lekrum.

Välkommen till gudstjänst!

Vy-navigering

Evenemang vynavigering

Idag

Solbackakyrkan Solbackavägen 3, Holmsund, Sverige

Predikan: Donald Duveskog. Musik: Lotta Wastring. Palmsöndagen. "Vägen till korset".

Passionsandakt

Johnny Edorsson

Långfredagsgudstjänst

Solbackakyrkan Solbackavägen 3, Holmsund, Sverige

Predikan: Lars Olov Sjöström. Mötesledning: Anne Sjöström. Långfredagen. "Korset".

Ekumenisk påskdagsgudstjänst

Holmsunds kyrka Kyrkogatan 9, Holmsund, Sverige

Sammanlyst till Holmsunds kyrka. Påskdagen. "Kristus är uppstånden!"

Solbackakyrkan Solbackavägen 3, Holmsund, Sverige

Predikan: Bertil Johansson. Sång av Ersmarkskören. 3:e söndagen i påsktiden. "Den gode Herden".

Mässa

Solbackakyrkan Solbackavägen 3, Holmsund, Sverige

Präst: Anton Sjöström. 4:e söndagen i påsktiden. "Vägen till livet".